« Terug

Veelgestelde vragen



ALGEMEEN


1) Kan ik de folder met promoties online raadplegen?

Ja, deze staat altijd beschikbaar op onze webshop en website. Onder het tabblad “Folder” kan u deze terugvinden. U kan rechtstreeks onze folder raadplegen aan de hand van deze link.

2) Zijn er momenteel promoties of acties gaande?

Ja, wij hebben een maandelijkse folder waar alle promoties en acties instaan die deze maand van toepassing zijn. Deze kan u altijd raadplegen op onze webshop en website. U kan rechtstreeks onze folder raadplegen aan de hand van deze link.

3) Is een product voorradig in de winkel?

Op de webshop kan u per product zien als wij deze op voorraad hebben of niet. Dit staat specifiek bij de productinformatie vermeld. Daarnaast kan u ook bellen naar de afdeling in kwestie om dit na te vragen. Alle info omtrent de afdelingen kan u terugvinden op deze link.
Product voorraad

4) Staan er vacatures open in bouwcenter?

De openstaande vacatures kan u terugvinden op onze website onder de categorie “Vacatures”.
U kan rechtstreeks de openstaande vacatures raadplegen aan de hand van deze link.

5) Vind ik het volledige aanbod op de webshop terug?

Nee, Helaas is het niet mogelijk om heel ons assortiment op te nemen in onze webshop. Producten zoals bijvoorbeeld gereedschappen, silicone, vijzen, metaalwaren, keukens, dressings, gordijnen, glas op maat, zaagwerk op maat is ook allemaal te verkrijgen bij ons. Maar dit is nog niet alles gezien ons ruim assortiment.

Als u opzoek bent naar iets specifiek kan u altijd terecht bij ons overzicht van alle afdeling. Daar kan u gericht bij de juiste afdeling uw vraag stellen zowel per mail als telefonisch. Daarnaast kan u ook altijd langskomen om onze toonzalen en producten te komen bekijken. Daar kan u dan ook uw vragen stellen aan de verkoper van de afdeling. Deze persoon zal u graag verder helpen met alle productinfo.

6) Moet ik betalen voor een offerte te laten opstellen?

Nee, een offerte kan u gratis ontvangen bij ons.

Bij het opstellen van een offerte kruipt er veel tijd, daardoor is het best dat u meteen al zo precies mogelijk probeert aan te geven wat u zoekt en voor welk project u graag een richtprijs wilt ontvangen. Daarbij kunnen altijd foto’s, grondplannen, aanzichten en dergelijke helpen om deze offerte zo correct mogelijk op te stellen met al uw informatie.

Eenmaal een opmeting is uitgevoerd om een offerte op te stellen zal er wel een kost aangerekend worden voor de opmeting. Dit is een vaste kost bij ons.

Let wel op: wanneer we merken dat er meermaals offertes worden aangevraagd door dezelfde persoon en dit nooit resulteert in een aankoop, kan worden geweigerd om kosteloos een offerte op te maken.



BETALINGEN


1) Kunnen wij cadeaubonnen verkrijgen?

Bij ons kan u zeker cadeaubonnen verkrijgen. Het bedrag van de cadeaubon kan u zelf bepalen. Deze bonnen kan u aanvragen aan de kassa.

2) Welke betaalmiddelen kan ik gebruiken in de winkel?

U kan betalen op onderstaande methodes:

  • Cash
  • Consumptiecheques
  • Ecocheques
  • Bancontact
  • Mastercard
  • Visa
  • Maestro
  • Payconic

3) Welke betaalmiddelen kan ik gebruiken op de webshop?

U kan op de webshop betalen met onderstaande methodes:

  • Bancontact
  • Mastercard
  • Visa
  • Maestro

Ecocheques kunnen niet gebruikt worden bij online bestellingen. Deze worden enkel aanvaard aan de kassa van Bouwcenter Frans Vlaeminck.

4) Ontvang ik een factuur bij mijn aankoop of bestelling (online en winkel)?

In de winkel ontvangt u na een betaling altijd een factuur of kasticket van ons. Dit document is uw bewijs van aankoop alsook het bewijs voor uw garantie.

Op de webshop krijgt u na de betaling een betalingsbevestiging per mail. In het verloop van het verwerkingsproces zal u dan opnieuw een mail krijgen van ons met uw factuur van de online bestelling. Deze dient altijd meegenomen te worden bij het afhalen van de producten in Bouwcenter Frans Vlaeminck. Zonder het juiste document zullen de gevraagde producten niet meegegeven worden.

5) Aanvaarden jullie ook ecocheques?

Ja wij aanvaarden onderstaande ecocheques in de winkel:

  • Ecocheques Edenred
  • Ecocheques Sodexo
  • Ecocheques Monizze

Ecocheques kunnen niet gebruikt worden bij online bestellingen. Deze worden enkel aanvaard aan de kassa van Bouwcenter Frans Vlaeminck.



BESTELLINGEN WEBSHOP


1) Als ik een bestelling heb geplaatst via de webshop, hoe verloopt dit verder?

Als de betaling is voltooid zal u per mail een betalingsbevestiging krijgen. Dit wilt zeggen dat de betaling is voltooid en wij de bestelling goed hebben ontvangen. In het verwerkingsproces (in het weekend kan dit wat langer duren) zal u dan nog een mail ontvangen met de officiële factuur van uw bestelling.

Wij zullen contact met u opnemen (telefonisch of per mail) als uw bestelling klaar ligt voor afhaling. Als u de producten komt afhalen zal u de factuur dat wij u hebben doorgestuurd moeten aantonen als bestel- en betaalbewijs. Eenmaal dit in orde is kan u de bestelde goederen meenemen. Als u de factuur niet mee hebt zullen wij de goederen niet kunnen meegeven.

Bij leveringen nemen wij contact op met u om een leverdatum in te plannen. Eenmaal dit is ingepland mag u ons verwachten op de afgesproken dag.

2) Ik heb online een bestelling geplaatst maar ontvang geen betalingsbevestiging?

Als u geen betalingsbevestiging krijgt per mail kan u een mail sturen naar orders@bcfv.be of kan u telefonisch contact opnemen op het nummer 056 67 19 24. Wij zullen dan controleren als deze bestelling is doorgekomen of niet. Daaruit zullen wij u dan zo spoedig mogelijk proberen te helpen.

Als u die bestelling in weekend heeft geplaats zal u telefonisch contact moeten opnemen met het nummer 056 67 19 20.

3) Ik probeer online te betalen maar krijg een foutmelding, wat nu?

Als u een foutmelding krijgt kan u een mail sturen naar orders@bcfv.be of kan u telefonisch contact opnemen op het nummer 056 67 19 24. Wij proberen u dan zo spoedig mogelijk te helpen. Gelieve duidelijk aan te geven wat de foutmelding is bij het betalen.



LEVERINGEN


1) Leveren jullie aan huis?

Ja, wij leveren een groot deel van ons assortiment aan huis over heel België, maar niet in het buitenland.

Op de webshop kan u bij elk product zien of wij deze aan huis leveren of niet. Als er bij de info van het product “enkel afhalen” staat wilt dit zeggen dat wij dit artikel niet aan huis leveren. Als er niets vermeld staat leveren wij deze wel aan huis.

Voor de levering wordt er een vaste leveringskost aangerekend binnen een straal van 30 km van onze vestiging in Oostrozebeke (Postcode 8780). Als uw adres buiten deze straal ligt zal er een leveringskost aangerekend worden op maat. Hiervoor kan u terecht bij planning@bcfv.be of kan u telefonisch contact opnemen op het nummer 056 67 19 25.

U betaald slechts 1x de leverkost, onafhankelijk hoe groot (beperkt tot een lengte van 6m) en het aantal producten die u hebt aangekocht. Product levering

2) Ik heb een foutief leveringsadres opgegeven, wat nu?

Als u het leveringsadres wilt wijzigen na het plaatsen van een bestelling kan u dit nog wijzigen. Hiervoor kan u een mail sturen naar planning@bcfv.be of kan u telefonisch contact opnemen op het nummer 056 67 19 25.

Als uw bestelling al onderweg is of geleverd kan deze niet meer gewijzigd worden.

3) Wat als ik niet thuis ben tijdens de levering?

Indien u niet thuis bent op het moment van de levering zullen wij u telefonisch contacteren. Samen zullen we zoeken naar een oplossing. Wij kunnen een nieuwe leverdatum inplannen mits een bijhorende leveringskost, de producten bij de buren leveren of de producten leveren op een door jou aangeduide locatie. De laatste 2 opties worden enkel toegestaan als de producten reeds betaald zijn en als onze chauffeur de levering alleen kan lossen. Dit wordt dan uitgevoerd op uw verantwoordelijkheid.

Leveringen waarbij niemand hoeft aanwezig te zijn worden enkel toegelaten als dit op voorhand is afgesproken met onze planningsmeester en onze leveringsdienst. Dit is wederom op uw verantwoordelijkheid.

4) Wat moet ik als klant voorzien bij een levering?

Als eerste zal u een parkeerplaats of ruimte moeten voorzien voor uw huis of op uw terrein zodat onze vrachtwagen plaatst heeft om te kunnen lossen. Daarna zal u dan een locatie moeten voorzien die vrij is om alle goederen te kunnen plaatsen.

De goederen worden altijd geleverd op de gelijksvloer tot aan de voordeur. Een levering op verdiep is mogelijk, maar dan wordt er een extra kost aangerekend.

Er moet ook altijd 1 persoon aanwezig zijn bij de levering. Als dit niet het geval is wordt een vergoeding aangerekend.



MAATWERK


1) Kan ik iets op maat laten verzagen en afplakken?

Ja, wij beschikken over een zagerij waar wij alle platen kunnen verzagen op maat. Daarnaast hebben wij ook een afplakmachine waarbij alle boorden van de platen kunnen afgewerkt worden in verschillende materialen.

Er is ook de mogelijkheid om potboringen, rijboringen en verstekken te voorzien in de gevraagde werkstukken.

Voor meer info omtrent de zagerij en alle diensten hieromtrent, of voor het plaatsen van een bestelling kan u gebruik maken van deze link. Dan helpen wij u graag verder.

2) Kan ik een prijsofferte verkrijgen voor zaagwerk op maat?

U kan gratis een prijsofferte ontvangen voor het zaag- en afplakwerk op maat.

Voor het aanvragen van de offerte kan u gebruiken maken van deze link. Daar staat alle nodige documenten en informatie over hoe u een offerte kan aanvragen in de zagerij.

Let wel op: wanneer we merken dat er meermaals offertes worden aangevraagd door dezelfde persoon en dit nooit resulteert in een aankoop, kan worden geweigerd om kosteloos een offerte op te maken.


3) Ik wil eigen plaatmateriaal laten verzagen in de zagerij van Bouwcenter Frans Vlaeminck. Is dit mogelijk?

Ja, dit is zeker mogelijk, maar dit moet aan onderstaande voorwaarden voldoen:

  • De plaat moet bestaande zijn uit hout.
  • Deze plaat mag geen waterschade bevatten.
  • Er mag geen enkel ander materiaal in de plaat zijn verwerkt (staal, alu, pvc, glas).
  • Alsook mogen er geen materialen op de plaat aangebracht zijn zoals bv. Schroeven.
  • De plaat mag geen harsen bevatten.
  • U dient goedkeuring te ontvangen van de operator aan de opdeelzaag.

4) Kan ik enkel glas op maat krijgen bij jullie?

Ja, wij hebben onze eigen glascentrale. Hier snijden wij enkel glas op maat met diktes van 3, 4, 5, 6mm. Daarnaast kunnen wij ook acide glas, gewapend glas en glas met structuren op maat snijden. Als er een bestelling is geplaatst proberen wij deze binnen de 3 werkdagen te produceren en klaar te leggen voor afhaling.

Daarnaast is het ook mogelijk om andere glassoorten zoals veiligheidsglas en glassoorten met andere diktes zoals helder glas van 8mm te verkrijgen bij ons. Dit is dan wel op bestelling.

Voor meer info kan u altijd een mail sturen naar isolatie@bcfv.be of kan u telefonisch contact opnemen op het nummer 056 67 19 32.


5) Kan ik dubbel glas op maat krijgen bij jullie?

Ja, u kan ook dubbel glas op maat verkrijgen bij ons. Dit gaat dan zowel over dubbel isolerend glas, driedubbel isolerend glas, dubbel gelaagd glas, ….

Voor meer info kan u altijd een mail sturen naar planning@bcfv.be of kan u telefonisch contact opnemen op het nummer 056 67 19 25.



PLAATSINGSDIENST


1) Hebben jullie een eigen plaatsingsdienst?

Ja, wij hebben een eigen professionele plaatsingsdienst en opmetingsdienst. Wij beschikken over verschillende teams die een groot deel van ons assortiment plaatsen bij u thuis.

Dit gaat over badkamerrenovaties, badkamermeubels, douchecabines, inloopdouches, baden, wc’s, chauffages, boilers, keukens, keukenwerkbladen, spoelbakken, dressings, maatkasten, schuifwanden, binnendeuren, gordijnen, diverse raamdecoraties, traprenovaties, laminaat & vinyl vloeren, plafonds, stijlmuren & muurbekleding, isolatie, zoldertrappen, dakvensters, buitendeuren, ramen, enkel & dubbel glas, vensterbanken, sectionale poorten, kantelpoorten, rolluiken & automatisering, voorzetrolluiken, screens, horren, houten gevelbekleding, PVC gevelbekleding, composiet gevelbekleding, staalplaten, ecopanelen, lichtstraten, pvc golfplaten, polyester golfplaten, roofing, shingles, onduline golfplaten, sponden, tuinhuizen, carports, veranda’s, overkappingen, glazen schuifwanden, zonneluifels, tuinpoorten, tuinomheining, houten & composieten terrassen.

Daarnaast doen wij ook zowel renovatiewerken als projecten.

Plaatsingen van trappen, vinyl op rol (balaton), schilderwerken, elektriciteit, gasboilers en aansluitingen, airco’s, zonnepanelen en EPDM voeren wij niet uit.

Voor meer info hieromtrent kan u altijd terecht bij planning@bcfv.be of kan u telefonisch contact opnemen op het nummer 056 67 19 25.

2) Hebben jullie een eigen opmetingsdienst?

Ja, wij hebben een eigen professionele opmetingsdienst. Wij kunnen een groot deel van ons assortiment opmeten bij jullie thuis.

Dit gaat over badkamerrenovaties, badkamermeubels, douchecabines, inloopdouches, baden, wc’s, chauffages, boilers, keukens, keukenwerkbladen, spoelbakken, dressings, maatkasten, schuifwanden, binnendeuren, gordijnen, diverse raamdecoraties, traprenovaties, laminaat & vinyl vloeren, plafonds, stijlmuren & muurbekleding, isolatie, zoldertrappen, dakvensters, buitendeuren, ramen, enkel & dubbel glas, vensterbanken, sectionale poorten, kantelpoorten, rolluiken & automatisering, voorzetrolluiken, screens, horren, houten gevelbekleding, PVC gevelbekleding, composiet gevelbekleding, staalplaten, ecopanelen, lichtstraten, pvc golfplaten, polyester golfplaten, roofing, shingles, onduline golfplaten, sponden, tuinhuizen, carports, veranda’s, overkappingen, glazen schuifwanden, zonneluifels, tuinpoorten, tuinomheining, houten & composiet terrassen.

Wij zorgen voor een totaalservice van opmeting tot een afgewerkte plaatsing.

Opmetingen van trappen, vinyl op rol (balaton), schilderwerken, elektriciteit, gasboilers en aansluitingen, airco’s, zonnepanelen en EPDM voeren wij niet uit.

Voor meer info hieromtrent kan u altijd terecht bij planning@bcfv.be of kan u telefonisch contact opnemen op het nummer 056 67 19 25.



RETOURNEREN EN GARANTIE


1) Ik zie af van mijn aankoop en wil deze retourneren. Wat moet ik doen?

Als u zich wilt baseren op het herroepingsrecht kan u gebruik maken van deze link. Op deze pagina staan er 2 documenten met alle nodige informatie omtrent het herroepingsrecht en de voorwaarden. U kan hier dan gebruik maken van het herroepingsformulier en deze ondertekend doorsturen naar orders@bcfv.be.


2) Wat zijn de retour voorwaarden bij een aankoop?

De retourvoorwaarden en alle info omtrent het retourneren kan u raadplegen bij deze link.


3) Wat zijn de omruilvoorwaarden bij een aankoop?

De omruilvoorwaarden en alle info omtrent het omruilen kan u raadplegen bij deze link.


4) Hoelang heb ik garantie op mijn producten?

Bij Bouwcenter Frans Vlaeminck wordt de wettelijke garantie toegepast op alle artikelen tenzij er een aanvullende commerciële garantie van het merk van toepassing is.

Als de commerciële garantie van het merk hoger is dan 2 jaar wordt deze toegepast. Is de commerciële garantie lager dan de wettelijke garantie (bv. 1 jaar), dan wordt automatische de wettelijke garantie toegepast.


5) Wat zijn de garantievoorwaarden?

De garantie is enkel van toepassing als er een fabricagefout wordt geconstateerd door de producent. Om aanspraak op garantie te kunnen doen, moet u het aankoopbewijs kunnen voorleggen. Dit kan zowel een kasticket als een factuur zijn.




Opgelet voor de bestellingen die geleverd worden is de opgegeven leverkost de kost voor een levering in een straal van 30 km rond onze vestiging gelegen te Oostrozebeke (postcode 8780). 

         Als uw adres buiten deze straal is kan u de leverkost aanvragen aan planning@bcfv.be. U kan dit ook telefonische aanvragen op het nummer            056/ 67 19 25.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wij hebben een eigen professionele plaatsingsdienst en opmetingsdienst. Wij beschikken over verschillende teams die een groot deel van ons assortiment plaatsen bij u thuis.

Dit gaat over badkamerrenovaties, badkamermeubels, douchecabines, inloopdouches, baden, wc’s, chauffages, boilers, keukens, keukenwerkbladen, spoelbakken, dressings, maatkasten, schuifwanden, binnendeuren, gordijnen, diverse raamdecoraties, traprenovaties, laminaat & vinyl vloeren, plafonds, stijlmuren & muurbekleding, isolatie, zoldertrappen, dakvensters, buitendeuren, ramen, enkel & dubbel glas, vensterbanken, sectionale poorten, kantelpoorten, rolluiken & automatisering, voorzetrolluiken, screens, horren, houten gevelbekleding, PVC gevelbekleding, composiet gevelbekleding, staalplaten, ecopanelen, lichtstraten, pvc golfplaten, polyester golfplaten, roofing, shingles, onduline golfplaten, sponden, tuinhuizen, carports, veranda’s, overkappingen, glazen schuifwanden, zonneluifels, tuinpoorten, tuinomheining, houten & composieten terrassen.

Daarnaast doen wij ook zowel renovatiewerken als projecten.

Betaal veilig met

Uw gegevens zijn veilig

SSL